Szczegóły
powrót do listy przetargówOgłoszenie o zamówieniu na usługę ochrony osób i mienia Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie; znak sprawy: DT.232-4/19
Ogłoszenie o zamówieniu na usługę ochrony osób i mienia Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie; znak sprawy: DT.232-4/19
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest zgodnie z art. 138o w związku z art. 138h ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych, t.j. (Dz. U. z 2019 r. poz.1843 z późn. zmianami), zwanej dalej „ustawą Pzp” o wartości zamówienia poniżej kwoty określonej w art. 138g ustawy Pzp.
Stosownie do treści art. 138o ustawy PZP, Zamawiający udzielający zamówienia na usługi społeczne o wartości poniżej progów określonych w art. 138g ustawy PZP, ma możliwość udzielenia zamówienia zgodnie z określoną przez siebie procedurą, spełniającą minimalne wymogi określone w art. 138o ustawy PZP.[1] Mając na uwadze powyższe Zamawiający, określając ramy prawne przedmiotowej procedury ustala, iż do przedmiotowego postępowania mają odpowiednie zastosowanie:
1) art. 8 ust. 3 ustawy PZP,
2) art. 9 ust. 1 i 2 ustawy PZP,
3) art. 22 ust. 1 ustawy PZP,
4) art. 24 ust. 1, 4, 5 pkt 1, 2 i 4, ust. 7-12 ustawy PZP,
5) art. 45 ust. 3, 6-8 ustawy PZP,
6) art. 46 ust. 1-2, 4-5 ustawy PZP,
7) art. 86 ustawy PZP,
8) art. 89 ust. 1 ustawy PZP,
9) art. 90 ust. 1, 2 i 3 ustawy PZP,
10) art. 91 ust. 4 i 6 ustawy PZP,
oraz przepisy ustawy PZP w zakresie wskazanym w dalszej treści Ogłoszenia.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem postępowania jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi ochrony osób i mienia Muzeum Wsi Lubelskiej, al. Warszawska 96, 20 - 824 Lublin.
- Przedmiot zamówienia wg. Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych: 79.71.00.00-4-usługi ochroniarskie
- Szczegółowe zasady i zakres świadczonych usług objętych przedmiotem zamówienia określa załącznik nr 6 do Ogłoszenia, tj. umowa na świadczenie usług ochrony osób i mienia Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie wraz z załącznikami.
- Usługa będzie świadczona w sposób ciągły, tj. całodobowo, we wszystkie dni tygodnia (w tym w dni ustawowo wolne od pracy) i będzie obejmowała:
1) stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną całego mienia Zamawiającego, opisanego w Załączniku nr 8 do Ogłoszenia, a także ochronę fizyczną osób zatrudnionych u Zamawiającego oraz osób zwiedzających,
2) całodobowe monitorowanie istniejących elektronicznych systemów zabezpieczeń funkcjonujących w ramach zintegrowanego systemu monitoringu obiektów położonych na terenie Zamawiającego,
3) niezwłoczne informowanie personelu Zamawiającego oraz odpowiednich służb o sytuacjach zwiększających ryzyko powstawania szkody w mieniu podlegającym ochronie,
- Obowiązkiem Wykonawcy będzie także sprawowanie dodatkowej bezpośredniej ochrony fizycznej w czasie odbywających się na terenie Zamawiającego wystaw czasowych, spotkań oraz imprez okolicznościowych (tj. wystawianie posterunków doraźnych, o których mowa w wyciągu z Planu ochrony stanowiącym załącznik nr 9 do Ogłoszenia). Liczba pracowników sprawujących dodatkową ochronę oraz czas trwania dodatkowej ochrony będą uzależnione od faktycznych potrzeb Zamawiającego. Szacunkowa ilość roboczogodzin świadczenia usług dodatkowej ochrony w okresie trwania zamówienia wynosi: 350.
- Obszar Zamawiającego obejmuje powierzchnię około 23,3 ha.
- Przedmiot zamówienia będzie wykonywany zgodnie z:
1) obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z Ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1432, zwana w dalszej części: ustawą o ochronie osób i mienia),
2) obowiązującym u Zamawiającego „Planem ochrony Muzeum Wsi Lubelskiej”, uzgodnionym z Komendantem Wojewódzkim Policji w Lublinie (wyciąg z Planu ochrony stanowi załącznik nr 9 do Ogłoszenia). Wykonawca zobowiązuje się do respektowania wszelkich zmian w zakresie ww. Planu, uzgodnionych z Komendantem Wojewódzkim Policji w Lublinie w okresie realizacji zamówienia;
Uwaga
Cały plan ochrony jest do wglądu wyłącznie dla Wykonawcy, który podpisał umowę. Na etapie postępowania o zamówienie publiczne, oferenci otrzymują wyciąg dotyczący kwestii wyposażenia, uzbrojenia i stanu osobowego.
3) Wykazem szczegółowych obowiązków Wykonawcy stanowiącym Załącznik nr 7 do Ogłoszenia.
- Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przed przygotowaniem i złożeniem oferty, dokonał wizji lokalnej terenu Zamawiającego, który będzie podlegał ochronie. Wizję lokalną można przeprowadzać w dni robocze (od poniedziałku do piątku), w godzinach od 7.00 do 15.00, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. Osobą upoważnioną do kontaktów ze strony Zamawiającego w tej kwestii jest: p. Andrzej Figiel (tel. 607 151 139, adres e-mail: skansen@skansen.lublin.pl).
- Ochrona wykonywana będzie przez 4 pracowników jednocześnie, z uwzględnieniem ochrony dodatkowej, o której mowa w ust. 5 niniejszego Rozdziału. Wybór sposobu i formy zatrudnienia pracowników ochrony leży w kompetencji Wykonawcy zamówienia.
- Pracownicy ochrony zobowiązani będą do zawiadomienia, w szczególności: Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Policji, Pogotowia Energetycznego, Pogotowia Wodociągowego oraz innych służb i instytucji, jeśli będzie tego wymagała sytuacja.
- Pracownicy ochrony świadczący usługę powinni znać zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej i udzielać jej jeśli zajdzie taka konieczność.
- Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby świadczące usługę ochrony na rzecz Zamawiającego w umundurowanie, zgodnie z wymaganiami ustalonymi w ustawie o ochronie osób i mienia.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego bezpośredniego nadzoru nad sprawowaniem ochrony przez osoby upoważnione, wskazane w Planie ochrony. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji ochrony zgodnie z obowiązującym Planem ochrony, jak również sporządzania codziennego pisemnego raportu z przebiegu służby jak i stanu bezpieczeństwa ochranianego terenu.
- Zamawiający lub upoważniona przez niego osoba będzie miała prawo wydawania personelowi Wykonawcy dyspozycji z pominięciem Wykonawcy, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Każda wydana dyspozycja będzie odnotowana w książce dyżurów
- Zamawiający udostępni odpłatnie Wykonawcy (personelowi uczestniczącemu w realizacji zamówienia) pomieszczenia położone na terenie Zamawiającego, na zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 6a (umowa najmu).
- Termin płatności wynagrodzenia: 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT.
- Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania zamówienia przez wykonawcę.
- Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty częściowej.
- Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej.
- Wzory umów:
1)na świadczenie usługi ochrony osób i mienia Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie, stanowiący załącznik nr 6,
2)na najem pomieszczeń, stanowiący załącznik nr 6a do,
są integralną częścią niniejszej dokumentacji i zapisy w nich zawarte traktuje się jako warunki udzielenia zamówienia.
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT:
- Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w siedzibie Zamawiającego, przy al. Warszawskiej 96, 20-824 Lublin Dwór z Leonina – sekretariat), do dnia 18.12.2019 roku, do godz. 12:30 .
- Kopertę należy oznaczyć zgodnie z treścią postanowień Ogłoszenia.
- Przed upływem terminu do składania ofert Wykonawca może zmienić lub wycofać ofertę.
- Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie.
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 18.12.2019 roku, o godz. 13:00 w siedzibie Zamawiającego (Dwór z Leonina).
- Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.
- Przed otwarciem ofert Zamawiający podaje do wiadomości kwotę jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
- Podczas otwarcia ofert Zamawiający podaje do wiadomości:
1) nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców,
2) informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji
i warunków płatności zawartych w ofertach.
- Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
Załączniki:
1) Załącznik nr 1 - Oświadczenie Wykonawcy dot. podstaw do wykluczenia,
2) Załącznik nr 2 - Formularz ofertowy,
3) Załącznik nr 3 – Wykaz wykonanych/wykonywanych usług
4) Załącznik nr 4 – Wykaz osób
5) Załącznik nr 5 – Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej
6) Załącznik nr 6 – Wzór umowy wraz z załącznikami do umowy
7) Załącznik nr 6a - Wzór umowy najmu
8) Załącznik nr 7 – szczegółowy wykaz obowiązków pracowników ochrony
9) Załącznik nr 8 – wykaz mienia MWL
10) Załącznik nr 9 – wyciąg z Panu ochrony MWL
[1] Stosownie natomiast do treści art. 138o ust. 1 ustawy Pzp zamawiający (w tym zamawiający sektorowy), udzielający zamówienia na usługi społeczne o wartości poniżej wskazanych progów (określonych na podstawie art. 138g ustawy Pzp), ma możliwość udzielenia zamówienia zgodnie z określoną przez siebie procedurą, spełniającą minimalne wymogi określone w art. 138o ust. 2-4 ustawy Pzp. Zamawiający zatem, znając specyfikę danego postępowania, sam określa szczegółowe rozwiązania prawne procedury, w ramach której udzieli w przyszłości zamówienia publicznego na usługi społeczne. Wskazane przepisy zobowiązują zamawiającego udzielającego podprogowych zamówień społecznych do przeprowadzenia postępowania w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący. (…) Z uwagi na okoliczność, iż procedura udzielania zamówień publicznych na usługi społeczne w oparciu o art. 138o ustawy Pzp tworzona jest przez samego zamawiającego, który zobowiązany jest jedynie do uwzględnienia norm zawartych w art. 138o ust. 2–4 znowelizowanej ustawy Pzp, a które to przepisy nie przewidują konieczności stosowania przepisów ustawy Pzp dotyczących opisu przedmiotu zamówienia, kryteriów oceny ofert czy umów w sprawie zamówienia publicznego, należy stwierdzić, iż zamawiający w tym zakresie nie jest związany rozwiązaniami ustawowymi. - https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/interpretacja-przepisow/pytania-i-odpowiedzi-dotyczace-nowelizacji-ustawy-prawo-zamowien-publicznych/uslugi-spoleczne-i-inne-szczegolne-uslugi